Pracownik
adiunkt
Sprawowane funkcje:
Zastępca Dyrektora Instytutut Nauk Pedagogicznych

...

Zainteresowania badawcze:

Zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia z zakresu teorii wychowania, pedagogiki sportu, fizycznej edukacji w kształceniu wczesnoszkolnym i wychowaniu przedszkolnym, współczesne wyzwania i problemy edukacji szkolnej (w szczególności szkoły podstawowej); a także  humanistyczne i społeczne ujęcie dalekowschodnich sztuk i sportów walki.


Wykaz wybranych publikacji:
  • A comparative analysis of the expectations of children, parents and coaches regarding judo training: similarities, discrepancies, and potential sources of conflict
    Tradition and Evolution in Martial Arts and Combat Sports: A Journey Full of Meanings, 2025.
  • Teachers in the pandemicThe Polish, Czech and Slovakian perspective
    Jarmila Žolnová Anna Weissbrot-Koziarska, Grzegorz Kozdraś, Eva Nyklová, 2023.
  • Education to bravery – contemporary understanding and comparing bravery among adepts of selected martial arts
    Ido Movement for Culture. Journal of Martial Arts Anthropology, 2022.
  • Humanization of Physical Education in Early School Education
    Labor et Educatio, 2019.
  • Empathy in children practising judo compared to their non-practicing peers
    Revista de Artes Marciales Asiáticas, 2019.
  • Education in moral values of JUDO school students
    Ido Movement for Culture. Journal of Martial Arts Anthropology, 2019.
  • Sztuka walki judo metodą wspomagania rozwoju uczniów szkół podstawowych, 2018.
  • The martial art of judo as educational contents for children who living in an open society
    Ido Movement for Culture. Journal of Martial Arts Anthropology, 2014.
  • Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń, 
    Problemy współczesnego dziecka - wybrane aspekty, 2014.


Prowadzone zajęcia:

Grzegorz Kozdraś, doktor nauk społecznych, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych, Uniwersytetu Opolskiego; koordynator programu Erasmus plus w Instytucie Nauk Pedagogicznych. Ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika o specjalności „Kształcenie wczesnoszkolne z wychowaniem przedszkolnym i logopedią szkolną”, a także „Wychowanie fizyczne dla nauczycieli”. Posiada stopień nauczyciela mianowanego, a także trenera klasy III w judo. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i International Martial Arts and Combat Sports Scientific Society. W katedrze Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, odpowiada za prowadzenie zajęć w ramach Podstaw wychowania fizycznego, a także Metodyki wychowania fizycznego w przedszkolu i klasach 1-3. Jest jednym z dwóch opiekunów koła naukowego Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.  Uczestniczył w licznych szkoleniach i warsztatach podnosząc swoje kompetencje, w tym do pracy z wykorzystaniem metod i technik pracy na odległość; wspomagania analizy danych w dydaktyce nauk społecznych; wspierania pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła; wizji szkoły przyszłości. Brał udział w konferencjach poświęconych problematyce szkoły w tym, w Światowym Kongresie - World Education Research Association, WERA - " Networking Education: Diverse Realities, Common Horizons "; konferencji „ Dziecko w perspektywie trudnych sytuacji życiowych ”. Jako współautor publikacji „ Problemy współczesnego dziecka. Wybrane aspekty ” otrzymał wyróżnienie – nagrodę III stopnia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Otrzymał I nagroda w kategorii: Young Researcher Awards - podczas Światowego Kongresu Naukowego Sztuk i Sportów Walki w Badaniach Naukowych; za pracę „Education in moral values of judo school students ”. Wielokrotnie wyróżniany przez Prezydenta Miasta Opola za talent pedagogiczny i inspiratorską postawę w związku z licznymi sukcesami swoich wychowanków. Dwukrotnie (2018, 2024) odbywał staż dydaktyczny w ramach programu Erasmus plus na Uniwersytecie w Karlstad (Szwecja). W 2024 odbył staż naukowy na tej uczelni w ramach którego prowadził badania w szwedzkich szkołach w zakresie fizycznej edukacji dzieci na pierwszym etapie kształcenia, a także badania porównawcze w zakresie reprezentowanego poziomu empatii i zajmowanych ról społecznych w klasie szkolnej w Polsce i Szwecji.

Przejdź do treści