05/05/2025

Relacja z wizyty studentów III roku Pedagogiki Specjalnej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Opolu

W ramach zajęć z Diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych, studenci III roku Pedagogiki Specjalnej wraz z wykładowcą, dr Weroniką Kurcz, w dn. 15.04.2025 r. odwiedzili Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Opolu, przy ul. Książąt Opolskich 27, gdzie mieli okazję zapoznać się z praktycznymi aspektami diagnozy psychologiczno-pedagogicznej uczniów.

Zajęcia poprowadziła mgr Agnieszka Rak, która wprowadziła studentów w zagadnienia związane z oceną umiejętności szkolnych oraz funkcji percepcyjno-motorycznych.

Podczas spotkania analizowano wybrane narzędzia diagnostyczne, w tym test służący do oceny umiejętności szkolnych oraz funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci. Studenci szczegółowo omawiali m.in. strukturę testu, zasady ich stosowania oraz sposób interpretacji wyników.

Wizyta umożliwiła studentom nie tylko poszerzenie wiedzy teoretycznej, ale także zrozumienie roli diagnozy w planowaniu skutecznego wsparcia edukacyjnego. Było to cenne doświadczenie przygotowujące do pracy w zawodzie pedagoga specjalnego.

Serdecznie dziękujemy pracownikom poradni za otwartość i dzielenie się wiedzą!

Wizyta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej była możliwa dzięki zawartemu porozumieniu o współpracy pomiędzy Instytutem Nauk Pedagogicznych a Poradnią.

Udostępnij post

Przejdź do treści