W ramach zajęć z Diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych, studenci III roku Pedagogiki Specjalnej wraz z wykładowcą, dr Weroniką Kurcz, w dn. 15.04.2025 r. odwiedzili Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Opolu, przy ul. Książąt Opolskich 27, gdzie mieli okazję zapoznać się z praktycznymi aspektami diagnozy psychologiczno-pedagogicznej uczniów.
Zajęcia poprowadziła mgr Agnieszka Rak, która wprowadziła studentów w zagadnienia związane z oceną umiejętności szkolnych oraz funkcji percepcyjno-motorycznych.
Podczas spotkania analizowano wybrane narzędzia diagnostyczne, w tym test służący do oceny umiejętności szkolnych oraz funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci. Studenci szczegółowo omawiali m.in. strukturę testu, zasady ich stosowania oraz sposób interpretacji wyników.
Wizyta umożliwiła studentom nie tylko poszerzenie wiedzy teoretycznej, ale także zrozumienie roli diagnozy w planowaniu skutecznego wsparcia edukacyjnego. Było to cenne doświadczenie przygotowujące do pracy w zawodzie pedagoga specjalnego.
Serdecznie dziękujemy pracownikom poradni za otwartość i dzielenie się wiedzą!
Wizyta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej była możliwa dzięki zawartemu porozumieniu o współpracy pomiędzy Instytutem Nauk Pedagogicznych a Poradnią.